Podrobné informace o projektu

Dluhopis ALEMAR – Expanze B2C na Evropské trhy, výroba kávového oleje se splatností 31. 12. 2027

Informace zde uvedené, je třeba vnímat jako PROPAGAČNÍ SDĚLENÍ. Schválení prospektu by se nemělo chápat jako potvrzení cenných papírů, které jsou nabízeny nebo přijaty k obchodování na regulovaném trhu. Doporučujeme, aby si potenciální investoři přečetli prospekt spolu s jeho konečnými podmínkami, nežli učiní investiční rozhodnutí, aby tak plně pochopili potenciální rizika a výnosy spojené s rozhodnutím investovat do cenných papírů.

Při nákupu 3 a více dluhopisů této emise nyní platí mimořádná sleva, díky které své úspory ti nejrychlejší zhodnotí 17 % P.A.!

Kdo jsme?

Společnost ALEMAR Food Group s.r.o. je holding, který vyrábí vysoce kvalitní masové konzervy, a to přímo v České Republice, v Žabčicích. Společnost vyrábí konzervy pro psy a pro kočky již od konce roku 2016 (dříve pod firmou Martypet s.r.o., která se nyní jmenuje ALEMAR Service s.r.o. a je 100 % majetkem emitenta) a v nedávné době jsme spustili i provoz na výrobu konzerv pro lidi.

Na trh potom tyto konzervy uvádí společnost ALEMAR Real and Trading s.r.o., která je distribuční společností holdingu a zároveň realizuje maloobchodní B2C prodej značky LOUIE.

V čem je naše technologie unikátní?

Naše výrobky se staly úspěšnými díky našemu zcela unikátnímu způsobu sterilizace, kdy dokážeme vysterilizovat i konzervu bez jakýchkoliv konzervantů, zahušťovadel a želatiny.

Jistě si každý všiml, že ať otevře jakoukoliv paštiku, dušené maso či jakoukoliv jinou konzervu, najde v ní želé. Maso také bývá namísto přirozené barvy pečeného nebo vařeného masa růžové.

To má samozřejmě své důvody. Prodloužit trvanlivost masa můžete několika způsoby:

  1. Pasterizace: Kažení masa způsobují bakterie, které rozkládají proteiny v mase, kterými se živí a jejich metabolickými procesy vznikají toxiny, zapáchající plyny aj. Pasterizace je proces, při kterém se bakterie tepelně zlikvidují zahřátím na nejméně 70 st. C, což je zabije. Problém však zůstává v tzv. sporách, což jsou v podstatě něco jako vajíčka bakterií. Tyto jsou podstatně odolnější a tuto teplotu přežijí. Při teplotách nad 5 st. C (nejvíce při teplotách okolo 37 st. C) pak začínají klíčit a vzniknou z nich nové bakterie, které se dále množí a způsobují kažení masa. Proto mezi pasterizované potraviny patří např. hotová jídla, která je nutno skladovat v ledničce.
  2. Pasterizace + chemická konzervace: Chceme-li zabránit klíčení spor na bakterie a jejich dalšímu množení, je možné tomuto procesu zabránit i chemickou cestou. Tj. změnou chemického prostředí, ve kterém se bakterie a spory nachází. Množení bakterií zabrání např. snížení pH (tzn. kyselé prostředí), což můžeme pozorovat např. u kyselých okurek v nálevu, které vydrží (před otevřením) i mimo lednici velmi dlouho. Těžko by však pes nebo člověk ocenili, kdyby bylo maso v konzervě v octovém nálevu. Tato cesta je tedy pro nás nepoužitelná. Z chemických způsobů konzervace se tak u masa používá zejména E250, čili dusitan sodný. Jde o toxin, který zabíjí jak bakterie, tak spory a tím maso konzervuje. Má také specifickou vlastnost, kdy masu jím konzervovanému dává typickou růžovou barvu. Proto jsou všechny párky, šunky a další masné výrobky růžové. Takovou štangli vysočiny díky tomuto konzervantu může tedy tramp nosit v batohu i několik dní bez strachu z otravy. Problém je však v tom, že je tento konzervant toxický a zároveň s HCl v žaludku reaguje na nitrosaminy, které jsou karcinogenní. Proto ani tuto cestu nepovažujeme za ideální.
  3. Sterilizace na 121 st. C v jádře s želatinou: Existuje i další cesta, jak tento problém řešit. A tou je zahřátí na 121 st. C v jádře, což zničí spolehlivě jak bakterie, tak spory. I to však má svá úskalí. Při teplotě 121 st. C se totiž ze šťávy, kterou maso při zahřátí pustí, stane pára, ta konzervu natlakuje a ta vybuchne. Proto se doma vlastně ve skutečnosti nesterilizuje, ale jen pasterizuje a vždy do bodu varu. Aby se vnitřni tlak v konzervě snížil, běžně se přidává želatina, která vlhkost z masa naváže a tím zabrání přetlaku uvnitř konzervy. Podobnou funkci mohou naplnit i různé škroby či jiná rostliná zahušťovadla.
  4. UNIKÁTNÍ TECHNOLOGIE SPOLEČNOSTI ALEMAR FOOD GROUP však dokáže vysterilizovat na 121 st. C v jádře i konzervu bez obsahu zahušťovadel a to tak, že při tom nevybuchne! To nám umožnilo uvést na trh konzervy z čistého 100 % masa.

S nárůstem poptávky a s tím spojeným nárůstem výrobních kapacit jsme však začali, zejména pro privátní značky, nabízet i konvenční složení konzerv o které je velký zájem hlavně u zákazníků, kteří chtějí vyměnit dosavadního výrobce privátní značky za nás.

Jaká je naše pozice na trhu?

Pet Food je pro nás stále zdaleka nejdůležitějším oborem, ve kterém jsme se po pandemii Covidu ocitli v situaci, kdy evidujeme poptávky od desítek zájemců o výrobu Privátních značek, které momentálně bohužel nejsme schopni vyrobit. Přitom již dnes naše společnost vyrábí privátní značky pro nejsilnější značky krmiv pro psy a pro kočky nejen v České Republice, ale i v dalších Evropských zemích. Nejsilnějším odběratelem je přitom Německo.

Právě za účelem rozšíření svých výrobních kapacit – a získání možnosti realizovat projekty, po kterých je již nyní poptávka, pro posílení vlastního brandu LOUIE (www.louie.pet) a pro synchronizaci, nastavení procesů a provoz takto „zvětšené“ firmy, se společnost rozhodla vydat prospekt pro emisi dluhopisů, který schválila Česká Národní Banka!

Jak plánujeme rozšiřovat výrobu?

Celkem plánujeme 4 fáze rozšíření výroby, kdy bychom na konci této expanze měli mít prakticky v nepřetržitém provozu 4 autoklávy sterilizující dle velikosti balení od cca 50 000 ks, až po 150 000 ks konzerv denně.

Momentálně se již nacházíme téměř v druhé fázi rozšíření, které ve stručnosti znamená kapacitu dvou sterilizačních autoklávů. Ty už sice máme ve svém výrobním provozu v Žabčicích, chybí nám však stroje pro naplnění dostatečného množství produktu. Tyto jsou však objednané a doručené budou do 31. 5. 2023. V této fázi zároveň rozšíříme i o výkonnější kapsičkovačku a do 30. 6. 2023 i o etiketovačku s objemem produkce až 6000 ks za hodinu. Následný automatický balící tunel, který si umí sám složit tvar balíku a v potřebných kapacitách ho i zatavit do fólie a označit etiketou, máme již v naší hale.

Třetí fáze rozšíření bude odpovídat třema autoklávům a investičně bude spojena s nejvyšší zátěží. Kromě autoklávu totiž bude nezbytné pořídit i další plnicí zařízení o kapacitě až 6000 ks za hodinu vč. příslušeství, jako např. čerpadel na masovou směs a dalších. To vytvoří i nároky i na přípravu suroviny a tím pádem i na míchačky, masírky aj. Dále potom samozřejmě náklady na autokláv. Celou část etiketování a balení pak bude nutné už v této fázi zdvojnásobit, což už ale bude stačit i pro čtvrtý autokláv. Dále bude nezbytné rozšířit mrazírenské i rozmrazovací kapacity.

Čtvrtá fáze rozšíření pak už bude investičně méně náročná, jelikož většina technologií by měla být připravena na doplnění čtvrtého autoklávu. Zaměříme se však intenzivněji i na automatizaci a robotizaci.

Obraty a zisky v jednotlivých fázích rozšíření?

Na základě současných prodejních cen i cen materiálů jsme sestavili kalkulaci
kapacit dle jednotlivých fází rozšíření.

Na základě současných prodejních cen i cen materiálů jsme sestavili kalkulaci kapacit dle jednotlivých fází rozšíření.

Současná, 2. fáze rozšíření:

  • Při výlučném B2B prodeji:
    obrat: 168 000 000 Kč ročně
    zisk: 38 000 000 Kč ročně
  • Při 1/3 B2C prodejů:
    obrat: 236 000 000 Kč ročně
    zisk: 114 000 000 Kč ročně

3. fáze rozšíření:

  • Při výlučném B2B prodeji:
    obrat: 345 000 000 Kč ročně
    zisk: 110 000 000 Kč ročně
  • Při 1/3 B2C prodejů:
    obrat: 486 000 000 Kč ročně
    zisk: 234 000 000 Kč ročně

4. fáze rozšíření:

  • Při výlučném B2B prodeji:
    obrat: 485 000 000 Kč ročně
    zisk: 142 000 000 Kč ročně
  • Při 1/3 B2C prodejů:
    obrat: 683 000 000 Kč ročně
    zisk: 280 000 000 Kč ročně

Jak moc je reálné produkci v jednotlivých fázích rozšíření prodat?

Prodej není to, co by byl hlavní problém. Hovoříme-li pouze o poptávce po konzervách pro psy a pro kočky, poptávka na trhu po kvalitním a dobrém produktu je enormní a vzhledem k trendům „návrat k přírodě“ očekáváme i další růst segmentu wetfood. Nebojíme se ani případného poklesu reálných mezd obyvatel, jelikož cílíme na zákazníky kupující kvalitu a rozdíl ve finanční náročnosti konzerv oproti špičkovým granulím není zásadní.

Co potřebujeme, jsou dostatečné produkční kapacity a automatické stroje, které garantují 100 % kvalitu a zabrání chybám způsobeným lidským faktorem.

Jen v současné době evidujeme cca 30 poptávek po desítkách až stovkách tisíc konzerv, které bohužel nejsme schopni vyrobit buď z kapacitních důvodů nebo z důvodů, že nám chybí správný typ plniče. Výhodou je, že příprava private label projektů trvá většinou velmi dlouho (někdy i přes rok), jelikož je nezbytné nachystat receptury, vzorky, otestovat varianty, připravit designy obalů, udělat překlady, legislativní korekturu, vyrobit obaly atd.

To nám dává čas na rozšíření kapacit. Realizace jen současných poptávek a obchodních jednání by nás posunula někam k naplnění 3. fáze rozšíření. Nepočítáme však, že se realizují uplně všechny. Zároveň počítáme i se 4. fází rozšíření, a proto už nyní iniciujeme i další obchodní jednání o další produkci privátních značek, kterou plánujeme spustit po dokončení 4. fáze rozšíření.

To v praxi znamená PPC kampaně zaměřené na výrobu PL, účasti na veletrzích a další.

Mnoho poptávek k nám míří od Evropského leadera na trhu konzerv pro psy, který prodlužuje dodací lhůty a zvyšuje MOQ. Pro mnoho zákazníků tak přestává být zajímavý a poptávají u nás jeho náhradu.

K tomu navíc máme vlastní značku LOUIE a B2C prodej na www.louie.pet plus celý trh konzerv pro lidi, kterého jsme se zatím prakticky nedotkli.

Když přepočteme obraty v jednotlivých fázích na počet psů v ČR v %, kolik by jich muselo za měsíc spotřebovat jedno balení konzerv (8 ks), abychom naše cíle splnili, zjistíme, že cíle nejsou nijak nadsazené:

  • 2. fáze:           3,24 %
  • 3. fáze:           6,67 %
  • 4. fáze:           9,36 %

A to připomeňme, že se neomezujeme jen na ČR!

Vyjádříme-li totéž v % obratu market leadera v oboru výroby konzerv pro psy v Evropě, dostaneme se na následující hodnoty:

  • 2. fáze:           3,39 %
  • 3. fáze:           6,97 %
  • 4. fáze:           9,8 %

To znamená, že i v poslední z plánovaných 4 fází rozšíření nepotřebujeme ani 10 % toho, co má market leader v Evropě. A ten samozřejmě také nedrží celý tržní podíl, ale cca 20 %.

Ve zkratce, ke splnění všech cílů a prodání veškeré produkce po rozšíření nám stačí jen 2 % tržní podíl, a to jen z trhu konzerv pro psy. Konzervy pro lidi jsou bonus navíc.

Nezávazně objednat tyto dluhopisy