Spolupráce s výzkumnou agenturou DATAMAR

Je zbytečné plánovat, kam jít, když nevíte, kde jste.“ říká oficiální slogan výzkumné agentury DATAMAR. Vzhledem k tomu, že v našem oboru působíme dlouhá léta, jsme i před spoluprací s ní většinou velmi dobře tušili, kde jsme. Ale tušit neznamená vždy vědět.

S novým rozměrem našeho podnikání jsme se rozhodli, že je lepší vědět než tušit a že musíme dvakrát měřit a jednou řezat. Chráníme tím naši reputaci, peníze naše i investorů i sebe sama. Proto jsme v uplynulých měsících přistoupili ke strategii vše před zahájením otestovat a změřit na velkém statistickém vzorku. Svými odbornými metodami a rozsáhlým statistickým vzorkem nám s tímto pomáhá agentura DATAMAR.

První z rozsáhlých výzkumů, jehož výsledky jsme obdrželi, se týkal cenové úrovně našich konzerv značky LOUIE. Jak nám totiž výstupy z marketingových kampaní ukázaly, našlo se vysoké procento spotřebitelů, kteří nedůvěřovali obsahu našich konzerv z důvodu příliš nízké ceny.

Analýza cenové citlivosti tak ukázala, že při naší ceně 49 Kč za kus jsme již v kategorii drahých konzerv (ale těsně), ovšem až do 69 Kč odradíme cenou jen velmi malé procento zákazníků. Naopak existuje velké procento těch, kdo by naše konzervy koupili, ale za 49 Kč nevěří, že tam opravdu může být 95 % masa.

Výsledkem tedy bylo zdražení ze 49 Kč na 69 Kč. Na odbyt to nemá žádný negativní vliv, nicméně na každé konzervě vyděláváme v B2C o 20 Kč víc.