-
Akcie působí přirozeně protiinflačně a inflace výši dividendy zvyšuje
Investicí do akcie investujete s výhledem na dividendy z reálných výsledků. U ziskové firmy, která by dokonce ani nerostla a měla konstantní výkonnost, tak inflace nepředstavuje znehodnocení investice. Na rozdíl od nominálně stavěných investic se totiž u investice do dividendové akcie společnosti s inflací sice navýší nákaldy, ale zároveň i cena produkce a tím pádem…
-
Výpočet znehodnocení peněz inflací od roku 2020 i s 10% dluhopisem
Přecházíme od dluhového financování ke kapitalizaci a jsme přesvědčeni, že je to i nejvýhodnější možnost pro samotné investory. Inflaci je nutné vnímat kumulativně, jelikož se ceny zvyšují každý rok z již zvýšených cen. Na modelovém příkladu vidíte, že i kdybyste v roce 2020 koupili 10% dluhopis, do roku 2024 se i tak Vaše peníze znehodnotí o…
-
Za poslední týden jsme na eshopu získali objednávky za 5 595 127 Kč
Za poslední týden jsme na eshopu získali objednávky za 5 595 127 Kč. Jde sice o výsledek agresivní reklamní kampaně, průměrnou marži ale i tak držíme natolik vysoko, že nás dle prvotních výpočtů celoskupinově táhne do pozitivní EBITDA.
-
Proběhlo první jednání ohledně možností vstupu na BCPP START
Dne 24.6. 2025 v Praze proběhlo první jednání s poradcem o tom, co obnáší zaknihování akcií a vstup na BCPP START.
-
Plánujeme rekonstrukci kanalizace v rámci haly a ČOV
V současné době vodu z úklidu a umývání strojů vypouštíme do jímky, která je pravidelně vyvážena. To představuje náklad. Proto jsme vypracovali projekt rekonstrukce naší kanalizace a poptáváme ČOV za účelem očištění našich odpadních vod a volného vypouštění čistíé vody do kanalizace.
-
Jak je to doopravdy? ALEMAR Food Group reaguje na zavádějící článek
V dubnu 2025 publikoval portál Dluhopisář článek o společnosti ALEMAR Food Group a.s., který je podle našeho názoru jednostranně zaměřený, překrucuje a dezinterpretuje některé skutečnosti a poškozuje dobré jméno společnosti. V souvislosti s tímto článkem bych rád uvedl na pravou míru fakta a okolnosti tak, jak skutečně jsou, aby nedocházelo k případným nejasnostem či obavám, které mohl…
-
Uzavřeli jsme smlouvu na levnější dodávky el. energie
Naše měsíční výdaje na elektřinu se pohybují okolo 200 000 Kč. Ačkoliv nejde o zásadní úsporu, každé koruny vyhozené zbytečně je škoda. Hledali jsme levnějšího dodavatele a podařilo se nám najít alternativu levnější o 20-30 000 Kč měsíčně.
-
Využíváme podrobných reportů ze Shopify
Po přechodu na platformu Shopify se nám do rukou dostal další důležitý nástroj. Detailní reporty z tohoto systému nám snáz umožňují plánovat prodeje, investice do marketingu, zaměření na různé produkty, kalkulaci reálné maržovosti i skladových zásob.
-
Podepsali jsme další smluvní dokumenty s největším e-shopem v pet oboru v EU
Pro zahájení výroby pro největší Evropský e-shop s chovatelskými potřebami jsme učinili další podstatný krok. Byly podepsány nezbytné smluvní dokumenty a nastavujeme propojení EDI.
-
Uhradili jsme první část kupní ceny na sousední nemovitosti
Dnes jsme uhradili první část kupní ceny za ubytovnu a kancelářskou budovu a souvisejíím pozemkem, na kterém plánujeme postavit až 12 m vysokou skladovou halu.
-
Připravujeme nové konzervy pro kočky
Ačkoliv jsme původně mysleli, že pro kočky vyhradíme značku MARTY, vzhledem k tomu, co budování značky reálně stojí, jsme se rozhodli schovat i produkty pro kočky pod značku LOUIE raději než celý marketing dělat 2x. Navrhli jsme také nové receptury: játrovka, hovězí, losos a kuřecí. Tyto jsme již otestovali a vybrali nejakceptovanější vzorky.
-
Zahajujeme spolupráci s Dun & Bradstreet
V moderní době je „vědět“ ještě důležitější než kdykoliv dřív. Proto jsme navázali spolupráci se společností Dun & Bradstreet, která provozuje rozsáhlý systém obsahující informace o firmách působících v různých odvětvích včetně jejich finančních a velikostních ukazatelů, jmen osob ve vedení a trendů v odvětvích. Tyto informace jsou nám nyní k dispozici a my tak…
-
Další značná úspora na želírujících aditivech
Poté, co jsme dokázali nahradit jednu želírující látku v ceně 390 Kč za kilogram nahradit novou v ceně 170 Kč / kg, což pro nás představuje měsíční úsporu 200-300 000 Kč, jsme kontaktovali další dodavatele stejné suroviny a našli jsme ji dokonce v ceně 50 Kč / kg. Po prvotních testech funguje stejně dobře. To…
-
Zavádíme mailing i na naše B2B kontakty
V současné době mailing používáme pouze na e-shop klientelu, kde má tento přístup většinou okamžitý vliv na obraty. Vzhledem k tomu, že se ale u nás v posledních měsících vše dynamicky mění a vyvíjí a dnes jsme schopni vyrábět věci, které jsme včera ještě neuměli, jsme se rozhodli zahájit pravidelný měsíční mailing i na naše…
-
Vyvinuli jsme konzervy typu mousse
Před časem jsme dostali poptávku od Italské sítě prodejen s chovatelskými potřebami po konzervách konzistence „mousse“, což představuje kašovitou pěnu. Tehdy jsme nedokázali poobný produkt vyrobit. Díky našemu týmu jsme však vyvinuli recepturu, která podobné konzistence dosahuje.
-
Vybrali jsme konkrétní psy pro natáčení velké LOUIE kampaně
O tom, že chystáme velkou televizní i onlinovou kampaň na naše konzervy LOUIE jsme Vás již informovali. Nyní jsou už vybráni i konkrétní psí herci. 🙂
-
Při současných objednávkách se dostáváme do pozitivní EBITDA
Dle předběžných výpočtů se dostáváme při objednávkách v objemech, jaké dosahujeme od víkendu do pozitivní EBITDy. Nejde ještě o definitivní výpočet, nicméně PNO bylo započítáno a v součtu B2B a B2C zakázek bychom se v těchto dnech měli dostat již do pozitivních čísel. Toto jsme očekávali až po spuštění velkých B2B projektů a rozsáhlé marketingové…
-
Za neděli 15.6. 2025 jsme na e-shopech získali objednávky za 824 731 Kč
Na skladě uvolňujeme místo pro nové vylepšené receptury LOUIE. Proto jsme zákazníkům nabídli zajímavou akci, při které nám ale i tak ještě zbývá na výrobcích pěkná marže. Za neděli 15.6. 2025 jsme díky této akci získali objednávky za 824 731 Kč.
-
Výroba kvalitního wetfoodu dle údajů D&B strmě roste!
Našim jednorožcem, kterého chceme jednou předehnat je společnost Landguth z Německa, od které k nám mimochodem i přecházejí někteří zákazníci. Tato firma měla před pár lety obrat 220 mil. EUR. Nyní dle dat Dun & Bradstreet dosahuje obratu 419 mil. USD! To je růst již z obrovských čísel, a to během cca 2 let. To svědčí…
-
Obdrželi jsme první vzorky lososového a lněného oleje pro focení
Aktivně rozšiřujeme náš sortiment a první z položek, lososový a lněný olej jsme již obdrželi v podobě vzorků k vytvoření produktových fotografií.
-
Dosáhli jsme požadované, homogenní struktury pro privátní značky
Našim oborem je maso. A když pečete čisté maso, protein se zmenší a vypustí okolo tekutinu, která může být zahuštěna, ale je izolovaná od masa. Pro značku LOUIE je toto vyhovující, ale některé privátní značky chtějí zcela homogenní strukturu, které lze dosáhnout jen technologickými aditivy. Nad dosažením podobné struktury jsme pracovali několik měsíců a nyní…
-
Kávový olej
V rámci našeho výzkumu se podařilo pokročit s postupem odstraňováním kávové chuti a barvy z kávového oleje získávaného ze sedliny. Tento postup by měl stát cca 0,75 Kč na 1 litr oleje, takže se stále držíme toho, že při vstupní surovině zdarma by mohl být olej velmi dobrou a ekologickou alternativou jiných kuchyňských olejů.
-
Report podnikatelských aktivit za květen 2025
Tak jako každý měsíc, jsme si pro Vás připravili report našich podnikatelských aktivit za měsíc květen 2025. Již tradičně formou webináře. Celý záznam je dostupný na youtube na https://www.youtube.com/watch?v=Ykl2ECsbfsY a pokud zrovna nemáte čas, tady máme k dispozici sestříhané video s nejdůležitějšími informacemi https://www.youtube.com/watch?v=_cvKUjASYkQ
-
Připravili jsme design etiket na naše budoucí šampony LOUIE
Jak jsme avizovali, chystáme se sortiment LOUIE rozšířit i o obchodní položky. Vysoce kvalitní šampony se šetrnými betainovými tenzidy LOUIE mají již hotový návrh designů etiket.
-
Přechod českého e-shopu na Shopify plánujeme na 2.6.2025
Po Německém a Slovenském e-shopu plánujeme přechod i českého e-shopu na platformu Shopify, a to konkrétně 2.6. 2025.
-
Chystáme novou řadu konzerv LOUIE pro kočky
Ačkoliv jsme původně uvažovali o možnosti založit značku MARTY pro kočky, vzhledem k nákladům na budování značky jsme se rozhodli i s kočkami pokračovat pod LOUIE. Vyvíjíme nové položky a testujeme různé chuti a palatanty, abychom zajistili opravdu vysokou úroveň příjmání našich krmiv u většiny koček.
-
Díky Shopify zvedáme průměrnou hodnotu objednávky v SK
Fungující platforma je důležitější než se může na první pohled zdát. Díky přechodu na Shopify se nám nejspíš díky fundujícím upsellům prakticky ihned začala zvedat průměrná výše objednávky na Slovensku.
-
Přecházíme na integraci výroby do IS Pohoda
Ačkoliv jsme měli původně instalovaný výrobní software Vyraex, zjistili jsme, že náš účetní systém Pohoda je schopen všechny naše požadavky na výrobní software po určitých úpravách také uspokojit. Abychom centralizovali úložiště dat, tedy migrujeme s výrobním řízením do IS Pohoda.
-
Analýzy NIR přijaté suroviny budou nově i v IS Pohoda
Součástí migrace výobního řízení do IS Pohoda bude i tvorba nových parametrů položek, a to konkrétně hrubý protein, hrubý tuk, hrubá vláknina a vlhkost, to vše v návaznosti na každý příjem suroviny dle NIR analýzy náhodně vyřezaných vzorků a s návazností na každé jedno číslo přijaté šarže. To nám umožní do budoucna doslova na pár…
-
Představili jsme další limitku – Losos se špenátem, rakytníkem a prebiotiky
Další limitovaná edice – Losos se špenátem, rakytníkem a prebiotiky – je na světě! Objednat si ji můžete na www.louie.pet.
-
Připravili jsme etikety na oleje pro psy a zadáváme do výroby
Před časem jsme avizovali plán rozšíření našeho sortimentu i o některé vysoce kvalitní obchodní položky. Prvními z nich budou pravděpodobně lososový, ostropestřecový a lněný olej. Už máme připravené etikety a zadáváme do výroby.
-
Vyvíjíme produkt s novou strukturou obsahu
Jeden z našich Private Label klientů vyslovil požadavek na produkt homogenické konzistence, kdy ovšem vlhkost nebude absorbována do tvrdé „masové“ formy produktu, ale do nadýchané měkké „kaše“ až „paštiky“. Vyvíjíme tedy produkt podobné konzistence.
-
Nalezli jsme nového dodavatele standardizované hovězí suroviny
Zejména pro výrobu naší značky LOUIE se nám podařilo nalézt dodavatele standardizované hovězí suroviny již v předpřipravených blocích. Odpadne nám tedy z velké části nutnost míschat druhy masa samostatně, od čehož očekáváme zvýšení produkce.
-
Naše R&D našlo úsporu na LOUIE 200-300 000 Kč měsíčně při zachování kvality!
Našim kolegům se podařilo vybrat nové typy aditiv, které zachovávají kvalitu a na značce LOUIE při současném objemu výroby ušetří 200-300 000 Kč v nákladech měsíčně. Tuto změnu implementujeme okamžitě.
-
Slovenský e-shop jsme zmigrovali na Shopify!
Po otestování na Německém e-shopu a přípravě backendu na EUR i CZK měny jsme dnes zmigrovali i Slovenský e-shop na Shopify! Tato platforma je podstatně rychlejší a lepší než naše dosavadní řešení.
-
Vyplatili jsme další emisi dluhopisů!
Právě jsme s předstihem vyplatili další emisi dluhopisů v rámci naší skupiny. Jedná se emisi o původně upsaném objemu cca 15 mil. Kč.
-
LOUIE čeká pravděpodobně zásadní změna
Naši značku LOUIE pravděpodobně čeká zásadní změna. Vzhledem k tomu, že se naše receptury s prebiotiky osvědčily víc, než jsme čekali, zvažujeme doprodej stávajících zásob a spotřebování etiket a tuto přísadu použít do veškerého LOUIE, jako nosný znak naší značky.
-
Žádost o schválení kávového oleje EFSA pokročila
Žádost o schválení našeho revolučního kávového oleje coby potraviny nového typu byla formálně schválena. Nyní si EFSA vyžádala testy stability „shelf life“ trvanlivosti. Provedeme je ve „zrychleném“ režimu, kdy se vzorky budou inkubovat 6 měsíců a následně se interpolují zjištění na celkovou dobu garantované trvanlivosti.
-
Obdrželi jsme vzorky nového premixu pro kočky
Abychom vyhověli požadavkům FEDIAF, objednali jsme nový premix pro privátní značku našeho momentálně největšího otevřeného projektu. Tento premix jsme již obdrželi a započneme testovací výrobu.
-
Testy s novými tužidly dopadly pozitivně
Prvotní testy s novými pojidly, které stojí méně než polovinu oproti v současnosti používanému agaru dopadly pozitivně. Dokonce se zdá, že by nám mohly přiblížit texturu výrobku pro „kopírování“ privátních značek dříve vyráběných u LandGuth.
-
Report za duben 2025 – highlights!
Nemáte čas poslouchat hodinu a čtvrt dlouhý webinář ALEMAR, ale zajímají Vás ty nejdůležitější novinky? Poslechněte si je zde!
-
Report podnikatelských aktivit za duben 2025
Tak jako každý měsíc, jsme si pro Vás připravili report našich podnikatelských aktivit za měsíc duben 2025. Již podruhé formou webináře. Záznam si můžete poslechnout zde: https://www.youtube.com/watch?v=I4hMeenyWvc
-
Meziroční nárůst obratu o 148 %!
Při srovnání období 1.1.-30.4. 2024 a 1.1.-30.4.2025 jsme zatím dosáhli nárůstu obratu 148 %! to jsme zatím nezačali vyrábět velké rozjednané privátní značky. Cílíme ještě výš!
-
Vystavujeme na veletrhu Zoomark v Bologni
Naši značku LOUIE aktivně prezentujeme na veletrhu Zoomark v Italské Bologni.
-
Naše zboží LOUIE je již v regálech prodejen Albert!
Naše kapsičky a některé z konzerv LOUIE jsou již v regálech vybraných prodejen Albert. Prezentace vypadá za nás velmi dobře!
-
Vracíme se na Německý trh s LOUIE!
Jak bylo již dříve avizováno, 30.4. jsme spustili nový Shopify eshop na https://de.louie.pet pro Německo! Zatím bez kampaní, ale technicky jsme již na návrat připraveni.
-
Zvažujeme rozšíření i o přírodní, vzduchem sušené pochoutky
Projekt mrazem sušených pochoutek je vzhledem k mimoevropskému dodavateli časově náročný, a proto jsme se rozhodli poptat i zcela přírodní vzduchem sušené pochoutky bez glycerolu. Plánujeme je zařadit do LOUIE sortimentu a na naše e-shopy.
-
Plánujeme rozšíření LOUIE o šampony
V rámci rozšiřování sortimentu LOUIE plánujeme obnovit i dříve – pod značkou MARTY – úspěšné, koncentrované šampony. Nyní však samozřejmě pod značkou LOUIE.
-
Chystáme novou řadu LOUIE – oleje jako doplňky krmiv!
Lososový, lněný a ostropestřecový… Tyto tři druhy olejů chceme v co nejkratší době nabídout pod značkou LOUIE na našem eshopu pro rozšíření sortimentu.
-
Po březnovém snížení jsme opět navýšili produkci!
Vzhledem k přípravám na četné audity pro navázání spolupráce s největším evropským eshopem v oboru chovatelských potřeb, jsme v březnu byli nuceni snížit výrobu. S radostí oznamujeme, že jsme ji opět navýšili!